The story of Charles Darwin and the single most explosive idea in history. Darwin’s great, still controversial, book "The Origin of Species" depicts nature as a battleground. Torn between his love for his deeply religious wife and his own growing belief in a world where God has no place, Darwin finds himself caught in a struggle between faith and reason, love and truth.