After almost fifty years of marriage, the Countess Sofya, Leo Tolstoy's devoted wife, suddenly finds her entire world turned upside down. In the name of his newly created religion, the great Russian novelist has renounced his noble title and his property in favour of poverty, vegetarianism and even celibacy. What's more, Tolstoy may have been persuaded by his disciple, Chertkov, to leave the rights to his iconic novels to the Russian people rather than his own family. The woman uses every strategy at her disposal to fiercely fight against the libertarian community that is installed in her house; trying to win back what she feels belongs to her. Ostracised from Tolstoy, she only manages to see him as he is dying, in the last station.