The Paris Opera Ballet is one of the world’s great ballet companies. The film follows the rehearsals and performances of seven ballets and shows the work involved in administering the company and the coordinated and collaborative work of choreographers, ballet masters, dancers, musicians, and costume, set, and lighting designers.