In 1964, Henri-Georges Clouzot chose Remy Schneider and Serge Reggiani, as the lead actor of L'enfer. This enigmatic and original project, about a hotel manager who becomes possessed by the demons of jealousy, was given an unlimited budget and touted to be the cinematographic event of the decade. However, three weeks into filming, drama unfolds and the project aborted. The images, said to be incredible, were never shown.