Fourteen-year-old Robbie lives in New Brighton across the River Mersey from Liverpool with his mum, Lynda and 'pain-in-the-arse' nine-year-old sister, Katie. Ever since his dad, Joe, walked out when he was just four-years-old, Robbie is a boy defined by the absence of a father, while, despite Lynda's failed relationship with Katie's dad, her sister at least gets to see her dad every weekend - a part-time relationship which Robbie covets. All Robbie has ever wanted in life is a dad. Instead, he gets something very different. A son.