Nathanaël receives a very bizzare inheritance from his aunt Eleonora: a library and all its books … every work is an original and at night, the heroes of childrens' literature emerge from their pages. Nathanaël starts to get to know them and realises he is destined to inherit his auntfs mission: to protect them. If, by any misfortune, these characters should leave that library, their stories would be forgotten forever and they would vanish along with them. The adventure really begins when his parents decide to sell the books.