In a small town somewhere in long and narrow Sweden, lives Maja. Long hair, blue eyes, eighteen. Her life's dream is to become an actress. She wants to be the centre of attention, she wants everyone to see her, wants them to see the beautiful human being she is on the inside. Unfortunately for her, her physique is all wrong. Heavily overweight, clumsy and socially inept, Maja struggles to realise her life's dream during her final term at high school, as she is dogged by the prejudices of the people around her against someone with the "wrong" appearance. Yet she struggles on regardless, trying to find the strength and the self-esteem necessary to really take centre stage.