The film looks at Afghanistan, where pop culture has returned after 30 years of war and Taliban rule. Afghan Star is a Pop Idol-style TV series in which people from across the country compete for a cash prize and record deal. Two thousand people audition, including three women. Viewers vote for their favourite singers by mobile phone and for many this is their first encounter with democracy.