Year 1100. Italy. The Northern lands are ruled by the German Emperor Frederick Barbarossa. His dream is to conquer also the lands in the Center and in the South so as to revive the Empire that was once of the Emperor Charles the Great. But in the North a young man from Milan has formed an army of 900 young men coming from different cities: the “company of death”.This young man’s name is Alberto Da Giussano. His dream is to defeat the Emperor and to give back freedom to the Northern lands.