Three foreign teenagers, or more accurately second-generation Italians, throw caution to the wind and express their aspirations, affection, humour and rage in front of the video camera. The waiting, the resentment, the dreams, the irony and the isolation used as a defensive mechanism. This is an open-air multi-cultural workshop where a Romanian accent, Islamic practices and a girlfriend in Ukraine mark the experiences of remote, yet ever-present worlds, where the only room for fusion is through a teenager's life and their body. They all attend the same technical institute in Ostia, where the film's roving eye re-creates the vibrant, critical ambience of identity and integration with quick curiosity and the occasional prejudice.