Three days in a man’s life, three crucial days in his long existence. Day one. Autumn 1948, Port Said. It is Hassan’s first day at work but a telegram arrives and he has to set sail across the Atlantic. On the ship he meets the beautiful Nura: It is love at first sight for them both and it will be consummated that very day, also because of the arrival of the man Nura has already promised to marry. Day two. Autumn 1973. Alexandria of Egypt. Hassan is in the city to meet Nadia, Nura’s daughter, at the deathbed of her twin brother. From what the children say, Hassan is led to believe he is Nadia’s father. Day three. Autumn 2001, Cairo. Hassan is in the city to meet Alì, Nadia’s son. They begin seeing one another and Hassan observes numerous similarities with the boy...