The Experimental Witch was born from an idea by Paulo Coelho: he invited her readers, through the web, to adapt for cinema the book The Witch of Portobello. The film was then born from a competition among his readers, who took inspiration from the novel character, realizing - becoming film directors- some shorts of excellent quality. Through the film images the spectators is introduced in the narrative world created by Coelho, in a real visual exploration of the favourite themes of the brazilian author.