Ion is seventy-five years old. His relationship with his wife Nina is compromised by her silence and indifference and his son Cornel still bears him a grudge because many years ago he had denounced Cornel to the police to keep him from fleeing Communist Romania. One day, Ion receives a medal of honor from the Ministry of Defense for his heroic deeds during WWII. This seems to give his life some meaning once again and convinces him that he can win back the esteem of his family.