Two policemen are told to tail a Moroccan man who was recently released from prison but is suspected of terrorism. The two, who initially can’t stand each other, find themselves increasingly in contact with the life and habits of Khalid, until they end up making friends with the man. At a certain point it comes out that Khalid is the victim of a legal error but, absurdly, this leads to the expulsion of the immigrant. One of the two policemen undertakes a voyage in search of Khalid that will lead him to Morocco, where he is arrested by the local police and is saved by the intervention of his colleague.