Victor Slabon is the director of the experiment known as “record 12,” which consists in the non-stop, closed-circuit monitoring of Alena inside her home. The woman doesn’t know she is being observed until odd noises and objects that have been moved make her realize that there is something strange in the unreal solitude of the house and that she is a prisoner. In the meantime, the psychologist Dr Danner meets with Slabon and a mysterious government agent and together they discuss the true objective of “record 12.”