The shock doctrine began in the theories of Milton Friedman at the University of Chicago, and it’s been implemented over the past forty years, in countries and situation as disparate as Pinochet’s Chile, Thatcher’s Britain and the neo-con invasions of Afghanistan and Iraq. The archive material is inter-cut with new footage following Naomi Klein interviewing key figures such as Janine Huard, a victim of Ewen Cameron’s mental health experiments, the results of which formed the basis of the CIA’s torture manuals.