Princess Bluerose is a small gnome living deep in the Norwegian mountains. A small community of gnomes is responsible for making the transition between daylight and night. This is called the magic hour, and is created by the magic silver which only these gnomes possess. When the silver is stolen by other Gnomes and humans, the world is transformed into eternal night, and Princess Bluerose sets out on a mission to retrieve the silver and save the world from eternal darkness.