A group of discarded toys and their friends, who live in the old attic, must fight for life or death if they are to save their friend, a doll called Forget-Me-Not, from the grips of the wicked ruler of the Evil Empire. Courage, valour, acumen and the strength of friendship are their only weapons in the great rescue effort.