After many years together in Turin, a city that seems to ignore them, Giulia and Chiara decide to become a family and to undergo artificial insemination. A difficult experience starts, made up of bureaucracy, a trip to a Dutch clinic, Giulia’s mother’s feelings towards her sill unborn grandchild, etc. This all brings about difficulties, emotions, happiness, but the two of them live everything together, sharing every experience, at least until something unexpected troubles their plans. An illness creeps in their relationship and upsets it. Giulia and Chiara visit another hospital, but things are now much harder to share.