An adventurer tries to find her lover, an English pilot missing in the desert. Forced to land her biplane in the Ténéré, she encounters some French Meharists who refuse to help her owing to Touareg rebellions. But a lieutenant will disobey his superiors and lead the young woman on a risky expedition during which they uncover an unexpected truth.