The villagers of Wake Wood perform an ancient ritual to bring the dead back to life for three days, in order to say farewell before their journey to the spirit world. A young couple begs the villagers to bring their daughter back but they find themselves unable to lose her for a second time. Their attempts to keep her alive mean they must pay a terrible price.