Kosmos is a thief and a miracle-worker. He appears one morning in a tiny, snowbound border village where he is welcomed with open arms – on account of arriving just in time to resuscitate a small boy who would otherwise have drowned. Neptün, the boy’s sister, and Yahya, his father, are all too willing to take the stranger under their wing. But Kosmos values his independence too much. He often gives a wide berth to the tea house where they have decided to put him up, and flatly refuses to take on any work there. Weird things begin to occur: ever since the stranger arrived, the number of thefts increases, the meantime Kosmos brings about more miracles: he manages to heal a teacher’s migraine, and a patient’s asthma and soon anyone with a complaint is in hot pursuit of Kosmos. But the mood turns soon sour for the stranger.