After Sam, a penniless Afro-German singer, discovers he is HIV positive, he gets utterly drunk, spends a few miserable days, but promptly falls (back) in love. Amidst a crumbling former East Berlin, Sam develops a "family" for the new generation of AIDS victims. The fragile "family" he forms includes his on-again-off-again boyfriend Rainer and his best friend Bastl.