An adventurer, Passepartout, ends up accompanying time-obsessed English gentleman, Phileas Fogg, on a daring mission to journey around the world. Fogg has wagered with members of his London club that he can traverse the world in 80 days. Along the way, they encounter many interesting 19th Century figures and have many exciting and suspenseful situations in their voyage around the world.