Shortly before her 40th birthday, police officer Eva Meyer is transferred from Frankfurt to Dresden. Eva was raised in an orphanage in Dresden, so the return forces her to deal with her past. It is a dazed curiosity with which she starts the quest for her parents. She is anxious and afraid at the same time about what she will discover.