January 1966. The police find the corpse of Georges Figon, the man who blew the whistle on the Ben Barka scandal which shook the Gaullist government. A year earlier… Fignon, tired of dubious deals and petty scams, is on the hunt for a lucrative project. Connected to the underworld since the time he spent in jail, he's put in charge of a substantial project: to produce a documentary about decolonisation.