World War II has just ended. Young Lem, like so many war orphans, is caught by communist soldiers and taken to the children's orphanage. This is where his true hardship begins. The orphanage is in fact an ideological labor camp where the children of the “enemies of the revolution” are brought to be ideologically reprogrammed. Here, in the spirit of the Great Revolution, the deeds of the Communist Party are glorified and order and discipline rule the day. However even this dungeon has its secrets and Lem has a premonition that something unusual is about to happen.