Inspired in Cecil B. DeMille's The Whispering Chorus (1917), but turning what once was drama into a black comedy, Moullet stages a deviant remake in order to put forward his reflections about fame and his own work by telling the story of a film director, played by Moullet himself, who feigns his own death and adopts a new identity.