August 1984. The summer is maddening hot. The 23rd Olympic Summer Games are taking place in Los Angeles. On a radio show, Ronald Reagan makes a joke about bombing Russia. A catastrophic drought causes a bad harvest in over twenty African countries; every month over 20,000 children are dying in Ethiopia. None of this really matters to a young boy named Victor, who is wrapped up in his own world... During the summer vacation, Victor is sent for the weekend to his aunt and his cousin's. This shouldn't be that special, if it wasn't for his infatuation with his 15-year-old cousin Denise or the terrible neighbour's dog he was attacked by years ago. Perhaps the incident at the bridge would have never happened...