A film crew is shooting an artistic version of the Adam and Eve story on a nudist beach. The fictive film within the film is called Paradiso, but it seems more like a hell than paradise. Monstrous naked bodies lie on the beach as if in a tableau from the apocalypse. We watch the director in a state of personal crisis. He experiences misunderstandings with his wife and also complications in the relationship with his lover. The respective stories of each character do not add up to a coherent unit but rather make up a mosaic that Chytilová uses to create a picture of moral decline.