Based on his own novel “Metaphysics”, Lech Wajewski's film is an erotic treatise on art, love and death. When British art historian Claudine learns that her cancer is terminal, she abandons caution and takes her lover, Chris, on an extraordinary journey to Venice, where their passion finds fulfillment in the fantastic paintings of Hieronymus Bosch. Videotaping their trip, Claudine intends to leave Chris a haunting record of their emotional and spiritual discoveries.