Stephen is a psychiatrist struggling to hold his life together. Enduring perpetual grief over the violent death of his beautiful wife, his life is fraught with pain and tragedy. Surviving only through his copious intake of prescribed drugs, Stephen is anxious to return to work. When a close colleague at the hospital takes pity on him and reinstates him as Duty Psychologist, Stephen is soon confronted with a troubled teenage girl called Nina. With an obsession for cutting herself and a seemingly increasing blood-lust, Nina displays sinister behaviour which begins to push the boundaries of teenage angst. Are her actions merely a symptom of an unhappy home life or are they rooted in a much more sinister cause?