What do a lonely jazz trumpeter and a slightly autistic child have in common? Very little, except maybe a sleepy provincial town where Luca is performing in a smokey jazz-club, and where Marco turns up with his mother for an appointment with the specialist. However destiny determines that through a series of circumstances the trumpet-player finds himself spending a day around with the kid; a few hours which are destined to change their lives.