Franklin is on holiday and is delighted by a surprise visit from his Aunt Lucy, an explorer whose specialty is finding archaeological treasures. This family reunion gives Franklin's Granny the chance to relive her own childhood. This is when she mentions a box filled with treasures that she had hidden and buried. Franklin is of course intrigued. The treasure hunt becomes extremely important when Granny falls ill and Aunt Lucy remembers a talisman that might just be in that famous box of treasure and that could save his grandmother.