When Cuban Luz receives part of of a family inheritance which she shares with Ignacio and Tomasin, two of her Galician relatives, she travels to Santiago de Compostela to meet up with the family she has never met. To them, she embellishes the circumstances of her life in Cuba, believing no one will ever find out the truth. But then Ignacio and Tomasin decide to pay her a visit there...