Intercutting between two periods - the present day and the turn of the first millennium, the film centres on an alchemist who has opened a door into the future. Valerio is a doctor in the contemporary thread; a Prince in the Middle Ages. In both stories he is in love with Altea, a nurse/princess, and has to fight off the evil alchemist/hospital manager.