A musical celebration of the student-led uprising (which ultimately resulted in tragedy when Russian tanks rolled back into Budapest) into a Romeo & Juliet-style story of star-crossed lovers martyred in the streets - one a handsome Hungarian youth, the other the daughter of an occupying Soviet commander.