A film based on Alan Clarke's original 1989 classic UK TV drama, which focused on UK football hooligan culture where gangs were known as 'firms' and members were described as casuals due to their uniform of designer clothing. Here, the story centres on Dom, an aspiring casual, who gets drawn into the charismatic but dangerous world of the firm's leader, Bex.