In 1944, the Germans want to send their last available submarine, the U-900, on a secret mission from Toulon to Warnemuende. But when Atze, Samuel and Maria capture the U-900 and Atze pretends to be the legendary Lieutenant Commander Roenberg, things go from bad to worse...