Poland 1981: Behind the iron curtain, Janek, the teenage son of a navy captain, forms ATIL (All That I Love), a punk-rock band whose songs express a frustration with socialism and a desire for freedom, echoing the sentiments of the rising Solidarity movement. At the same time, Janek finds love with Basia, a young woman whose father is part of the movement and disapproves of Janek’s military family. When growing social turmoil leads to martial law, Janek’s relationships and ATIL’s music cause serious consequences for his family members, lovers, and friends.