A movie about a land in which the borderline between war and peace disappears. On 14 November 2005 a sparrow is shot in Leeuwarden, Netherlands; in Kabul a German soldier dies in a suicide attack. The juxtaposition of the headlines provides director Philip Scheffner with the occasion to set out in search of the war with the methods of ornithology. In Germany, not in Afghanistan.