Unemployed hairdresser Kathi König has decided to move back to the Berlin district of Marzahn where she grew up. Her ex-husband, Micha, is still living in their detached house in Gräfenhainichen with his new wife and a new daughter. So here she sits, in between packing cases and the dubious charm of Marzahn’s concrete pre-fabs. Nonetheless, Kathi is determined to get a grip on her new life. The job centre finds her a position at a hairdressing salon at Eastgate shopping centre. Unfortunately Kathi, who is a very heavy girl, is turned down because she ‘doesn’t look the part’. At least that’s what the salon’s boss, Mrs Krieger, tells her. But Kathi isn’t easily deterred. She decides to open up her own hairdressing salon in the now-empty Asian snack bar next door to Salon Krieger. This marks the beginning of a battle with the authorities, the banks and a bevy of consultants.