In 1968, Otti has already seen five husbands off to their maker and the sixth one is not long for this life when she receives advances from the old Nazi Fisch-Winkler and the former Spartacus fighter Karl Wegner. Otti falls in love with Karl and suddenly Fisch-Winkler is dead. Holger has the makings of an amateur sleuth and learns a lot about love, the 1968 revolts and how one can win women over with "revolutionary" secrets. This all goes well until Holger makes a mistake which puts Karl, of all people, in danger.