Ever since the collapse of the Earth's ecosystem, the greater part of humanity is living in impossibly overcrowded space stations. Their only hope for escaping this chaos is Rhea, a paradise of a planet, six light-years away from the Earth. The story takes place on Kassandra, a dilapidated cargo spaceship on its way to the remote Station 42. Laura, a young doctor, is the only person awake on board. The rest of the crew is in a state of frozen, deep sleep. During her daily control rounds through the creepily empty spaceship, Laura is seized by the feeling that she is not alone on board.