It’s Maria’s fiftieth birthday and her family give her a jigsaw puzzle as a present. She is highly delighted and pleasantly surprised, because Maria has made an astonishing discovery: not only does this patient housewife enjoy doing puzzles – she’s also extremely good at them. Thrilled by her new passion, she goes straight back to the shop where her present was bought to get another puzzle, and comes across an advert on the notice board: “Part - ner wanted for puzzle tournament”. Maria plucks up all her courage and, ignoring her family’s reservations, decides to respond to the advert.