The unparalleled success story of the Maharishi Mahesh Yogi began in the Himalayas. With the aim of spreading his meditation practice and, in a bid to attain world peace, this Indian guru travelled to Hollywood at the end of the fifties where he secured a great many prominent followers including, later on, the Beatles, Mia Farrow and Clint Eastwood. Today, almost six million people all over the world practice transcendental meditation (TM). David, a young filmmaker in search of inspiration, also decides to try this method of meditation – after all, his idol, director David Lynch, has assured him personally that TM is a source of creativity and the key to success.