Nicolas, a film producer, throws a party to celebrate his 40th birthaday. Under the appearances of simple fun, there are hidden some deep human desires. Suddenly, during the party, the mian character dies and becomes one of the narrators of the story, recalling incidents that happened 10 years ago and determined his future life. How do we recognize the moment in which we decide whether our future will be full of disappointment, or fortunate?