Alice is a quiet and lonely girl. She has troubles expressing her feeling emotions and her family is cause of her insecurity. Her father is a retired hygiene maniac, her mother is an exuberant housewife and her two sisters are ambitious and opportunist. Alice is in love with Luca, who doesn't return her feelings. When Carlo, a guy until now ignored by Alice, tries to kiss her, Alice starts to see things differently, with more clarity ti herself and the others. When a collegue also changes attitude towar her and confides her, Alice discovers her new ability to trust others, discovering them frustrated and frightened by life exactly like herself.