The Millsham Morris men and their leader Derecq Twist are determined to achieve Morris perfection. But Derecq is also preparing to set the Morris world alight by performing the ultimate dance within the Morris firmament, the legendary Threeple Hammer Damson. As if this is not enough, he is in addition pioneering an innovative, daringly freeform brand of the dance dubbed 'Extreme Morris', drawing the anger of traditionalist elements within the Morris community. When Millsham unveil their creation in competition, the Morris Circle the governing body of Morris in the UK - bans Derecq from future competition. Totally devastated by the decision, Derecq embarks on a global odyssey through tragedy and triumph, which gravely tests his passion for Morris.