The setting is 1972. Six-and-a-half-year-old Sébastien is a sensitive child bursting with imagination. Despite his affection for his father, an inventor with his head in the clouds, he senses his mother’s loneliness and lack of love. When the Martin family move in, Sébastien soon sees Philippe, their new neighbour, as an ideal prince charming for his mother...